minviktresa2

Direktlänk till inlägg 17 februari 2012

Dag 3 med lchf

Av minviktresa2 - 17 februari 2012 11:20


Yes nu har jag startat min viktresa nr 2 i livet. Gjorde en sjuhelsikes resa 2007 och gick då

ner 23 kg. Men hjälp av att räkna kcal och massor med träning så rasade jag ner i vikt. Var en

fantastisk upplevelse och mådde såå bra när jag var sådär snygg & tight i kroppen. Jag kunde hålla

det i 2 1/2 år ungefär sen började sötsuget slå till igen och kilona smög sig på och så blev

jag planerat gravid och då gick jag upp mera i vikt.


Nu ska dessa kilon väck!! Så det så! Ska vara snygg i kroppen till sommaren. Vill visa mig i bikini och inte

gömma mig i säckiga och svarta kläder. Har massor av kläder i stl. 32/34 och 36 som jag hade då förut

som jag bara SKA i. Mina snygg kron jeans tex. Jo, jag ska i dem!!

Nu har jag stl.40/42 och detta är inte jag. Jag är inte en tjockis egentligen. Trivs inte alls med mig själv

just nu. Bläää....  Vill aldrig vara med på foton, barnen vill fota mig men usch detta är inte jag som sagt.


Bebisen är 6 månader nu och börjar käka lite mera mat så nu kan jag ta tag i detta. Känner att lågkaloridieten

är inget jag orkar köra just nu, så jag har  börjat med lchf. Som är super poppis just nu.

Jag och maken började egentligen 6/1 men jag tyckte att mjölken sinade (ammar) och så var jag inte så påläst om lchf, hade bara läst Katrin Z`s bok. Så jag la av, hade gått ner 2,5 kg på 9 dagar och 1 1/2 kg av dem gick jag upp snabbt. Inte kunde jag hålla mig till och äta bara långsamma kolhydrater som jag trodde, blev godis igen.

Lösgodis och framförallt choklad är min stora last. :-( Vet inte hur många påsar jag köpt på en vecka och smällt i mig. :-( Usch vad äckligt när jag tänker efter. Och så skickade jag min man och köpa så alla inte skulle tro att det var "smala" jag som åt det där. Men gud så sjukt egentligen...


I veckan bestämmde jag mig för och börja med lchf igen. Och i onsdags började jag alltså. Har gått bra, jag lägger till någon frukt eller smörgås om dagen för och få lite kolhydrater iom att jag delammar ännu.

Är inte sötsugen ännu trots att det är 3:e dagen idag.


Ska ner iaf 20 kg, sen gärna till siffran som står på vågen däruppe.

Mitt mål är 60 kg (förut vägde jag 57 kg) och nu väger jag 80 kg! 80 pannor. Fy fan!! Har aldrig vägt såhär mycket förut. Första lilla målet är och komma under 80 kg, då skulle jag bli glad.

Sen är första målet 75 kg

andra målet 70 kg

tredje målet 65 kg och så stora målet 60 kg.


Träna har jag alltid gjort. Har köpt ett motionsband för någon månad sen som jag pw:ar på om jag inte kan få barnvakt och hinna ut. Annars brukar jag och min mamma alltid gå en pw på morgonen med barnvagnen.

Har även en motionscykel, crosstrainer och styrkesaker så vi har ett litet gym här hemma.

Mannen håller också på med lchf så det är bra att vi är 2 som gör det. Han har gått ner 7 kg sen i januari.


Idag har jag redan gått på bandet vid kl.8:30 Blev 20 min på det idag för jag ska iväg och simma i em.

Brukar simma 1,5- 2 km.


Träning igår blev 60 min pw på motionsbandet.

Träning i onsdags var pw utomhus med stavarna i 104 min.


Kommer ändra lite här sedan, hinner inte nu.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minviktresa2 - 27 mars 2012 13:21

  Var ett tag sen jag skrev nu igen. 1 vecka sedan då. Men varje onsdag har jag gått upp några hg sen tidigare dagar. Och då blir jag såå ledsen och arg. Känner att varför gör jag detta när min kropp inte verkar fatta. Står kvar på samma vikt hel...

Av minviktresa2 - 20 mars 2012 20:45

Idag vägde jag mig och har gått ner 0.5 kg sen i lördags när jag också vägde mig.    Så nu känns det ju helt rätt med denna diet. :-) Och sen förra onsdagen har jag gått ner 1,3 kg än så länge. Ska väga mig i morgon, får se då. Bara jag inte har gått...

Av minviktresa2 - 17 mars 2012 22:15

  Nu var det ett bra tag sedan jag skrev här. Har inte alls haft lust och skriva ner någonting. SOm jag skrev sist så hade jag ju gått UPP i vikt. :-( På min vägdag i onsdags hade jag gått upp 1 kg sen förra veckan. :-( Inte okej alls!!! Blev så ...

Av minviktresa2 - 8 mars 2012 13:18

 Idag känns det bara värdelöst med denna diet. :-( Vägde mig igår, då jag brukar ha vägdagar på onsdagar. Hade då gått ner 7 hg sen i fredags men bara 3 hg sen förra onsdagen. Vägde mig förra fredagen och hade då gått upp 4 hg sen onsdagen!! Fick ...

Av minviktresa2 - 4 mars 2012 20:50


  Dagens goda lchf lunch made by my husband. Köttspätt, paprikafärs, blomkålsris och tzatsiki. Mums!! Dag 19 idag då med lchf. Det har gått finemang. Har dock haft väldigt ont i huvudet igår och idag. Mest igår, hade så himla ont och ont i ans...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards